HARDCORE 2013 (part.II)

LEFT FOR DEAD — Devoid of every­thing (A389)

C’est devenu rare ce type de fast­core avec blast gui­tares, style qui courait les squats dans les années 90. J’ai jamais été féru de ça mais cette réédi­tion pro­posée par A389 s’écoute bien, pour cause, les morceaux ont été mixé à la sauce Sainte-Haine 2013 et tout sonne ultra agres­sif. On en vient presque à oublier le son de bat­terie guig­no­lesque der­rière le mur de gui­tares. Aucun inédit ici, d’ailleurs tout est déjà sorti plusieurs fois, les 18 titres con­cer­nent ceux du split avec leurs com­pa­tri­otes cana­di­ens de Choke­hold et Ochre.

LEFT FOR DEAD — Who do you know ?

This type of blast­ing fast­core has become quite unusual these times, they were ten a penny in squats dur­ing the 90s. I’ve never been fond of it but this reis­sue pro­posed by A389 records is a good thing, because all the pieces were mixed in the Holy Hatred 2013 spirit and every­thing sounds ultra aggres­sive. We almost for­get the clowny sound of drums behind the wall of gui­tars. No unre­leased stuff here, every­thing has even been released sev­eral times, all 18 tracks relate to those of their split with fel­low Cana­dian Choke­hold and Ochre.

MALFUNCTION — Find­ing my peace (Reaper)

On ne peut pas con­stru­ire une car­rière sur du mid-tempo, si? C’est pour­tant ce que Mal­func­tion, de Buf­falo, essaie de faire. Et quand on voit ce qui se passe sur “Low roads” quand ils accélèrent le rythme, on se dit qu’ils sont con­scients de leurs lim­ites. 5 titres de NYHC régional et un disque pour trou­ver la paix, et pourquoi pas même le sommeil.

MALFUNCTION — Always

You can­not build a career on mid-tempo, though? This is exactly what Mal­func­tion, from Buf­falo, is try­ing to do. And when we see what hap­pens on “Low Roads” when they accel­er­ate the pace, I’d say they’re aware of their lim­i­ta­tions. 5 regional NYHC tracks to find peace, and why not even find some sleep.

PISSED JEANS — Hon­eys (Sub Pop)

J’avais pas fait gaffe que les Jeans Furieux étaient passés chez Sub Pop depuis 2006. C’était finale­ment les pre­miers, avant Fucked Up, à faire le grand saut indie. Je les ai jamais aimé, je trou­vais leur punk trop intel­lectuel, et c’est depuis qu’ils sont devenus lour­dauds en jouant du Poi­son Idea (voire même du Mis­fits!) que c’est devenu bien. Enfin bon, com­ment les démar­quer de tous les groupes actuels de hard­core garage ? On n’échappe pas aux plans chi­ants une piste sur deux, mais c’est ça aussi la musique alternative.

PISSED JEANS — Bath­room laughter

I didn’t pay atten­tion that the Pissed Jeans went on Sub Pop since 2006. They were finally the first, before Fucked Up, to make the big indie leap. I’ve never liked them though, I always found them too intel­lec­tu­ally punk, and that’s since they became clumsy play­ing Poi­son Idea (even the Mis­fits!) that they became good. Any­way, how to stand out from all the cur­rent hard­core garage bands? We can’t escape bor­ing songs on half of the album, but that’s also what alter­na­tive music is.

REVENGE — Hymns of anni­hi­la­tion (Eulogy)

Bor­del, les mecs du Mass­a­chus­sets four­nissent une intro aussi rue et ténébreuse que Bio­haz­ard en 92. One natioooon, under one Goood ! Les gui­tares sif­flent comme jamais au début de “Man­i­fest Des­tiny” ce qui parvient presque à me faire oublier comme la suite est inutile. En fait, Revenge est super bon pour faire des intros cru­cial metal mais pour le reste, ils utilisent tout le temps la même mosh part.

REVENGE — Waco, TX A.D.

Damn, Mass­a­chu­setts guys pro­vide an intro­duc­tion as dark and street as Bio­haz­ard in ’92. One natioooon, under one Goood ! Gui­tars even whis­tle at the begin­ning of “Man­i­fest Des­tiny” which makes me barely for­get the rest is use­less. In fact, Revenge is super good to make cru­cial metal intros but for the rest, they’re using the same mosh part all time.

SOUL SEARCH — Noth­ing but a night­mare (Back To Back)

J’ai l’impression que les cal­i­forniens de Soul Search ont mis du Bull­doze dans leur Dmize. Leur nou­veau maxi est beau­coup plus oppres­sant et sat­uré qu’avant, le groove est resté caché sous l’agonie, une ago­nie lente et bru­tale tel le poing de Kevone qui assas­sine sa vic­time, à 5 reprises. De la musique conçue pour les moulinets.

SOUL SEARCH — Succumb

I feel that Cal­i­for­ni­ans of Soul Search have put some Bull­doze in their Dmize. Their new EP is much more oppres­sive and sat­u­rated than before, the groove remained hid­den under agony, a slow and bru­tal agony like a Kevone’s fist who mur­ders his vic­tim, 5 times. Some music built for windmills.

SPINE — Sub­hu­man (Bad Teeth)

Pow­ervi­o­lence. Chicago en a encore sous le pied, qu’est ce que tu crois. Les mecs de là-bas sont même eux-aussi en train de tourner leur doc­u­men­taire hard­core. Vous aussi faites votre pro­pre doc­u­men­taire sur votre ville ! Chopez une caméra, ou un télé­phone, et inter­viewez des mecs qui ont reçu, qui savent poser des lois sur des groupes dont per­sonne ne se sou­vient, dans des canapés ou des stu­dios. Ensuite, faites fonc­tion­ner le crowd­fund­ing. Spine, eux, sont plutôt du côté Neg­a­tive, que du côté FX.

SPINE — Grip

Pow­ervi­o­lence. Chicago still keeps a bit back, what do you think. The guys pver there are even doing their proper hard­core doc­u­men­tary. You can also make your own doc­u­men­tary about your city! Get a cam­era or a smart­phone, and inter­view guys who have first-hand knowl­edge, able to put lega­cies on bands nobody can relate, in sofas or stu­dios. Then, acti­vate the crowd­fund­ing. Spine, are rather on the Neg­a­tive side, than on the FX side.

SPIRIT ANIMAL — Real (DIY)

En Vir­ginie, on a tou­jours fait évoluer le hard­core vers le soleil, ou le désert, comme sur la pochette de ce nou­veau groupe de là-bas. Ces 4 titres ne fer­ont pas de mir­a­cles auprès de la gente fémi­nine (au con­traire d’un t-shirt bleaché ou d’un dégradé frisé) mais leur assureront le respect de leurs pairs, fans de hard­core à trois incon­nues, groovy et espiègle.

SPIRIT ANIMAL — Sun

Vir­ginia has always moved the hard­core toward the sun, or the desert, like on the cover of this new band. These four songs will not work mir­a­cles on the female camp (as opposed to a bleached t-shirt or a pro­gres­sive hair­cut) but they’ll guar­an­tee them the respect of their peers, fans of groovy & mis­chie­vous hard­core with three unknowns.

TEST OF TIME — Inclu­sion (DIY)

Todd Pol­lock en avait un peu marre de la photo et a décidé de pren­dre le micro, et car­ré­ment d’autoproduire ce disque de hard­core sincère et straight edge, évidem­ment. Preuve que sur­vivre au test du temps ne con­siste pas unique­ment à acquérir t-shirts Chain of Strength et Air Max Light sur eBay. Ce disque fait le lien entre 4 mar­queurs spir­ituels et tem­porels qui seraient les suiv­ants: Bold; Mouth­piece; Bet­ter Than A Thou­sand; Have Heart. Bravo. Le groupe parvient même à trans­former The Germs en mythe Youth Crew !

TEST OF TIME — Change the rules

Todd Pol­lock was a bit tired of photo art so he decided to take the micro­phone and self-produce this sin­cere and straight edge hard­core record, obvi­ously. Proof that sur­vive the test of time is not only acquir­ing Chain of Strength shirts and Air Max Light on eBay. This album is the link between four spir­i­tual and tem­po­ral mark­ers which would be: Bold, Mouth­piece, Bet­ter Than A Thou­sand, Have Heart. Bravo. Test of Time even man­aged to turn The Germs into Youth Crew!

VISION OF DISORDER — The cursed remain cursed (Candlelight)

Non non, vous ne rêvez pas, VOD sont de retour. J’avoue que le seul sou­venir agréable que je garde de ce groupe est une démo de 1993. Leur charte graphique (époque Road­run­ner) ainsi que leur metal tor­turé, pro­fond et sen­suel ne m’a jamais bous­culé. Et puis je garde aussi l’image de ce chanteur à petites dreads blondes dans le fameux NYHC doc­u­men­tary, com­ment voulez-vous ? Bref, ce n’est pas cet album qui va me don­ner l’impression d’être passé à côté d’un groupe important.

VISION OF DISORDER — Set to fail

No, no, you’re not dream­ing, VOD are back. I con­fess that the only pleas­ant mem­ory I have about them is a demo tape from 1993. Their graphism (Road­run­ner era) and their tor­tured, deep and sen­sual metal never rushed me. I also keep this image of the singer with small blond dreads in the famous NYHC doc­u­men­tary, I can’t help it… In short, this album didn’t make me feel that I missed an impor­tant band.

BONUS POÉSIE:This first song we’re gonna play is not for some polit­i­cal bull­shit. It’s not for some tough guy pose. It’s not to make us sound like a bunch of fuckin’ roman­tic poets try­ing to be sen­si­tive. It’s made for one fuckin’ thing, mosh­ing really fuckin’ hard.

2 Commentaires

  1. Solidarité et Reconciliation

    tel le poing de Kevone qui assas­sine sa vic­time“
    ahah

  2. Vigilante

    Ça reste nul Soul Search, et les influ­ences Bull­doze pas vrai­ment non, tu te fais vieux l’ami …

LACHER UN COM

Current month ye@r day *